Hledat

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
1
13. ROČNÍK PRVOMÁJOVÉHO PRŮVODU
2 3
Oznámení občanům
4
Oznámení občanům
5
Oznámení občanům
Prodej letniček, sadbové zeleniny, bylinek, ..............
6
Oznámení občanům
Prodej letniček, sadbové zeleniny, bylinek, ..............
7
Oznámení občanům
8
Oznámení občanům
9 10
ZÁPIS DO MATEŘSKÉ ŠKOLY
NOSNÉ KUŘICE
11 12
Upozornění na odstávku elektřiny
13
SOUSEDSKÉ MÁJOVÉ POSEZENÍ
Sběr elektroodpadu
Svoz nebezpečného odpadu
14
15 16
Zájezd pro důchodce
17 18 19 20 21
22 23 24 25
Chovné kuřice
26 27
Tuhaňský cyklovýlet
28
Posezení a povídání s přáteli na téma "Tuhaň - moje obec"
29 30 31 1
MUDr. Sehnalová - dovolená a zástupy v červnu 2023
2
MUDr. Sehnalová - dovolená a zástupy v červnu 2023
3
TUHAŇ RACE
MUDr. Sehnalová - dovolená a zástupy v červnu 2023
4
DĚTSKÝ DEN 2023
MUDr. Sehnalová - dovolená a zástupy v červnu 2023
Drobečková navigace

Úvod > Stará struktura - nemazat > Změny autobusové dopravy > Integrace Mělnicka a Neratovicka od dubna 2015

Integrace Mělnicka a Neratovicka od dubna 2015

(pilotní projekt společného dopravního systému Prahy a Středočeského kraje)

Hlavní město Praha a Středočeský kraj usilují o vznik společného dopravního systému, který zatraktivní používání veřejné dopravy ve společném metropolitním regionu. K termínu 7. dubna 2015 se připravuje spuštění pilotního projektu společné integrace dopravy v oblastech Neratovicka a Mělnicka.

Hlavní autobusové spojení Neratovic a Mělníka s Prahou totiž v současné době není zahrnuto ani do systému Pražské, ani Středočeské integrované dopravy. „Cílem pilotního projektu je vyzkoušet komplexní řešení veřejné dopravy zapojením všech autobusů i železnice pro obsluhu regionu severně od hlavního města, a to včetně místní MHD v Mělníce a Neratovicích. Výhody plynoucí z možnosti cestovat na jeden jízdní doklad a využívat předplatní jízdné ocení cestující zejména na trasách Praha – Neratovice a Praha – Mělník,“ uvádí hejtman Středočeského kraje Miloš Petera.

Nově integrované linky z Mělníka a Neratovic budou ukončeny u stanice metra C Ládví, vybrané spoje dojedou až k nemocnici na Bulovce. Posílen bude také provoz dosavadních integrovaných autobusů z Neratovic ke stanici metra C Letňany. „Nový způsob cestování by měl přilákat nové cestující především z řad uživatelů osobních automobilů a tím ulevit nejen silnicím na příjezdech do Prahy, ale i rezidentům zejména v oblasti Prahy 8, kterým dnes automobily ze středních Čech zabírají cenná parkovací místa,“ vysvětluje náměstek primátorky a radní hl. m. Prahy pro oblast dopravy Petr Dolínek.

„Městská část Prahy 8 oceňuje přístup a aktivitu pana radního Dolínka směrem k osmé městské části. Pokud budeme panem náměstkem  vyzváni, jsme připraveni  začít jednat a podílet se na přípravě budoucích úprav v dopravě, které mají vliv na naši městskou část,“ dodává k celkovému řešení dopravy včetně problematiky parkování radní pro dopravu městské části Praha 8 Karel Šašek.

Nový dopravní i ekonomický model fungování veřejné dopravy je v souladu s požadavky zapojených středočeských měst a obcí. Jeho cílem je zatraktivnit a zjednodušit cestování občanům Středočeského kraje a ulevit přetíženým příjezdovým komunikacím do Prahy. Pravidelní cestující z Mělníka či Neratovic ušetří měsíčně kolem 1000 Kč. Ti nepravidelní ušetří také – na jednu jízdenku budou moci cestovat pražskou MHD i příměstskými autobusy nebo vlaky bez nutnosti platit za pražský úsek dvakrát. „Integrace také zjednoduší orientaci v jízdních řádech – autobusové linky budou mít krátké a pravidelné intervaly a navíc pojedou všechny z jednoho místa, odpadne tak váhání, zda jet od jednoho z východů stanice metra Nádraží Holešovice nebo od metra na Ládví. Páteřní linkou pro Neratovice bude číslo 348, do Mělníka pojede rychlíková linka 349 a také páteřní zastávková linka 369 vedená až do Štětí,“ popisuje Pavel Procházka, pověřený řízením ROPID. 

„Jsme velmi rádi, že se naplnilo několikaleté úsilí o integraci Mělnicka do PID. Kromě rychlíkové linky 349 a zastávkové linky do Štětí 369, na kterých cestující ocení především výhody tarifu PID, jsme rádi, že se podařilo integrovat i linky MHD Mělník, nyní nově číslované 474 a 475. Budeme i nadále ROPIDu plně nápomocni s dolaďováním a vylepšováním systému. Rádi bychom v budoucnu rozšířili integraci i na obce v nejbližším okolí Mělníka tak, aby vznikl jednotný dopravně propojený celek,“ uvádí místostarosta Mělníka Milan Schweigstill.

„Připravenou integraci veřejné dopravy vítáme především proto, že dojde ke zvýšení četnosti spojů do Prahy zajišťovaných současnou linkou 348 ve špičkách a cestující budou moci využívat jednotný odbavovací systém s Prahou. Zároveň si slibujeme větší využívání městské hromadné dopravy na úkor automobilové,“ říká starostka Neratovic Lenka Mrzílková.

„Kromě citelné úspory pro cestující přinese připravovaná změna také kratší intervaly mezi jednotlivými spoji. Věřím, že si cestující brzy zvyknou na jedno místo pro příjezdy a odjezdy autobusů v Ládví. I to může přispět k větší přehlednosti a uživatelské vstřícnosti celého systému veřejné dopravy,“ dodává Martin Kupka, starosta Líbeznic. 

K dubnu 2015, kdy se prodlouží metro A do Motola, se zároveň společně domlouvá ukončení stávajících příměstských linek jedoucích od Kladna a Slaného u stanice metra Nádraží Veleslavín, které dosud nejsou nijak propojeny s veřejnou dopravou v Praze a okolí. Jedná se o tzv. předintegrační úpravy, aby se v budoucnosti mohly i tyto linky stát součástí nového společného dopravního systému. 

 

„Rada hlavního města Prahy schválila dne 17. 2. 2015 vznik tzv. řídící rady nového integrovaného dopravního systému (IDS). Po schválení řídící rady za Středočeský kraj a jmenování jeho zástupců v této společné radě očekáváme nejen stanovení konkrétních parametrů nového systému, ale i harmonogram jednotlivých integračních etap a také vlastní založení nového organizátora dopravy, ve kterém budou zastoupeny oba kraje - hl. m. Praha i Středočeský kraj,“ doplňuje Petr Dolínek.

Členy řídící rady budou zástupci politických reprezentací obou krajů, ale také zástupci organizace ROPID a Odboru dopravy Krajského úřadu Středočeského kraje a nezávislí odborníci, kteří pomohou s vybudováním solidních základů připravovaného největšího integrovaného dopravního systému v České republice.

Příloha: schéma vedení linek + změny na jednotlivých linkách + tarifní informace

 

Filip Drápal

tiskový mluvčí ROPID